macbook-air

Linder web. Med butik sedan 1997!

 
 

kat16

Katalog 2016

kat17

Katalog 2017

 
 

reklamfilm

Reklamfilm TV4. Se den nu!

 
 

katuppslag1

Exempel uppslag

 
 

uppslag2

Nytt 2017. Katalog innehåller reportage med sportfiskeprofiler över 6 sidor

 
 

BAKGRUND
Linder är en lång historia, och helt unik, för undertecknad – 21 år. Den tänker jag inte berätta här. I och med 2014 fanns det bara en sak att göra. Ett rejält omtag. Linder är marknadsledare och skall uppfattas därefter. Undertecknad skapade ett antal konceptbilder som alla tog rejäl höjd.

KONCEPT
Linder skall sända Svensk kvalitet och äkta miljönskonsam filosofi genom att sätta ut produkter som håller för en livstid och som ger användaren ett mervärde i upplevelsen. Vi skapar kommunikation som speglar natur, glädje, upplevelse och harmoni med natur och miljö.

BILDDESIGN
Under 2015 tog vi ett steg längre med att bearbeta bilderna ytterligare. Jag tog intiativ till ny sparringpartner, dvs jag anlitade Jonas Ljungdahl som fotograf.
2015, och i än högre grad 2016, fick jag förtroendet att genomföra fotograferingar, och filmproduktion, på ett antal location. Från Ystad till Tafjord. Alla valda med omsorg efter nogsamt skissarbete med hur varje båt och kanot bör positioneras. Därav följde ett noggrant modellval dessutom. Och, ja det det är människor vi talar till. Och med. Många porträttbilder, även i rörligt media – talar sitt eget språk utöver den rena produktgestaltningen.

DEKALER
Under åren har vi designat Linder båt-/kanotdekaler. I och med nya Arkip 530 får äntligen den bekanta ’lindervågen’ ett tydligt identitetsvärde. 

NÄTET & BUTIKEN
Redan 1997 satte vi ut Linder första nätbutik. Det var på ren svenska ’bustidigt’. I och med 2014 ritade jag om hela Linder nätnärvaro och tillsammans med Karl-Petter och company byggdes det en helt ny sajt och butik. Formen har löpande putsas.

REKLAMFILM
I och med omtaget 2014 började jag arbetet med att fullt ut skapa ett bild och film-språk som är värdigt en marknadsledare. Reklamfilmen är ritad ner till minsta ruta. Varje scen är rekad och planerad exakt efter ljuset och hur högt (vi gillar lågt) solen står. Den spelades in på 5 olika location. Se den här!

KATALOGEN
2017 börjar vi landa. Det finns fortfarande en och annan bild där vädrets makter inte stod oss bi. I år adderade vi ett reportage med Claes Svartzonker Claesson för att ytterligare visa på hur väl en Linderbåt passar till sportfiske.

GENSVAR
Redan med version 1.0 (nu 2.0) av nya sajten ökade nätförsäljningen ca 67 procent. Vårt nya form- och bildspråk har uppskattas mycket av såväl konsumenter som av återförsäljare. Det ger mig inspiration. Vi kommer att ta det vidare.

MEDIA
TV4, pappersannonsering och såklart Google och Facebook. I år dessutom med annonser som följer besökaren.

ARBETSGRUPP
UGE: CD/AD, copy, form, bildregi och kommunikationsstrategi.
Marc: Original samt administration för foto-/filmsafarin. Mat, logi och logistik.
Wondermedia: Filmproduktionen för TV 4.
Andreas Olofsson: 3D
Jonas Ljungdahl: Foto
Karl-Petter: internetstrateg
Jessica Linder: Beställare

530-persp

Nya Arkip 530. Dekal design: UGE & Marc. 3D visual : Andreas.