BAKGRUND
ELME stod inför sitt 40-års jubileum. Profil och kommunikation var minst sagt eftersatt. Undertecknad fick uppdraget att från ax till limpa forma ett nytt uttryck.
KONCEPT
Bryt mönster. Och sök rötter. Den gula färgen behöll jag, om än att jag värmde den rejält från den skrikgula dom haft tidigare. Till det, inledningsvis en grundform som tog inspiration från svensk industris guldålder. 20-talet och något decennium framåt. Därav den diskreta typografisk touchen och den enkla ’slagskuggan i 40-års loggan. Resten är historia.
Vi har brutit mönster. Skapat vad jag kallar för industriporr. Och ja – brutit mönster. On mass.
SAJTEN
En modern industrisajt med vårt bild- och formspråk. Under åren har vi satt ut olika kampanjadaptioner som harmonierat med våra olika annonskoncept. Se dumpar nedan. Och, ja nu senast rörligt. Motion graphic.
ARBETSGRUPP
UGE: CD/AD, idé, form, foto och bildregi
Martin: Copy (delar av)
Niklas: Beställare
Lina: Kund, marknadskoordinator
Jeanette, Kund marknadskoordinator (tidigare)
Jonas Ljundahl: Foto
Andreas Olofsson: 3D
Web teknik samt bollplank: KP Hjelmer & Co
Kampanjsajt i samband med aktuell annonsering
Kampanjsajt med landningsfilm i samband med aktuell annonsering.
Annonskoncept lansering el-ok
Annonskoncept. Serie med 4 porträtt
Annonskoncept. Serie med 4 porträtt
Annonskoncept produkt/profil. Serie med flera.
Annonsering profil
Annons lansering ny profil
Företagspresentation
Företagspresentation exempel uppslag
Landningssida web-film exempel
Landningssida web-film exempel