ELME 2016

Under 2016 följer vi, och utvecklar, det sedan 2014 av undertecknad lanserade konceptet för ELME som innebar ny form, ny superambitiös sajt och rätt så mycket vassare annonsering bland annat. Och, det under 2015 sjösatta konceptet ‘Genuine Parts’ hårdlanseras i fackpress. För detta skapade undertecknad mottot ‘Real people. Genuine parts’ som lyfter och hyllar de hjältar som använder ELME produkter i sitt arbete. På köpet skapar vi ett unikt uttryck som milt beskrivet bryter traditionella mönster inom branschen och dess typiska annonsform.
Fyra porträtt som publiceras i ett tiotal media i stora format varvas med direkt produktannonsering och generell ELME-profilernade annonser. Självklart följer vi upp konceptet på elme.com – sajten är självklart vårt kommunikativa nav.
Koncept, form och bildtänk: UGE. Foto: Jonas Ljungdahl.
Nedan exempel annonser.
.
.
.
WCN1_2016_cmy

.
WCN3_2016_cmy.

WCN2_2016reduced_cmy