Kommunikation

Kommunikation rätt och slätt. Kanske inte riktigt det du tidigare mött hos andra konsulter! Idag förväntas vi inte bara leverera, vi skall även briljera. Inte minst inom den så kallade reklamsvängen. Fikonspråket och bokstavskombinationer haglar under möte och dialog. Så vill inte jag arbeta. Inte numera. Inte sedan lång tid.

Kommunikation måste trots allt starta med att etableras mellan uppdragsgivaren och konsulten. D v s mellan dig och mig. Där börjar vi med att förstå varandra. Det som kommer ut ur denna förståelse är mycket mera än förpackade aktiviteter.

Jag använder såklart den erfarenhet jag byggt upp under 30 år i reklambranschen – och jag adderar något mera. En sann längtan om att kreativitet kommer att skapas genom våra möten. Genom vårt samarbete. Jag sitter inte på alla svaren. Mycket av mitt arbete är att vi gemensamt finner dessa våra svar.

Jag vill inspirera inte briljera!
Tydlighet är bra. Jag tror till exempel att andra miljöer än de vi möter under vårt värv dagligen är uppfriskande och ger oss utrymme för mera ‘nytänkande’. Jag tror därför att inte bara jag, utan även du finner glädje i att bryta mönster. Jag träffar gärna er, kunder och samarbetspartners utanför det traditionella konferensrummet. Ibland hos er – ibland hos mig på landet där lugnet råder och där nallen har dålig täckning. Ibland någon helt annan stans…

Ytterligare tydlighet är att jag kanske tackar nej. Jag samarbetar med företag och organisationer som arbetar med att verka i samklang med uthållighet och som har en empatisk syn på kunder och inte minst personal.

Det jag levererar är många gånger det vanliga: annonser, kataloger, hemsidor, kundtidningar och identitet. Det som bär dessa uttryck är en stark tro på det personliga tilltalet och mottagarens egen förmåga att välja och ta ställning. D v s kommunikation som enbart förför och inte berör får andra ägna sig åt. Reklam som anfaller istället för möter får åter andra lägga sin tid på.

Länkar: Koncept • Partners  Kommunikation